12.06.2018, 13:34

У чернівецьких магазинах на касі не дають решту, не мають копійок

У чернівецьких магазинах на касі не дають решту, не мають копійок
У чернівецьких магазинах на касі не дають решту, не мають копійок

У супермаркетах і навіть невеликих торгових точках дозволяють собі не давати покупцям решту, яка може сягати й 70-85 копійок

Традицією, яка набила оскомину буковинцям, в чернівецьких крамницях стало заокруглення суми покупок до гривні. При цьому юні продавчині перелякано розводять руками і кажуть: «Буду Вам винна» або «Немає копійок». Цікаво, коли покупцям не вистачає дріб’язку, то інколи їм можуть «списати» 1-5 копійок, але здебільшого, все навпаки: фактично додатково виймають із кишень своїх клієнтів майже гривню. Якщо людину це не влаштовує, то відновлення справедливості коштує нервів усім: і спантеличеному покупцеві, і решті людей в черзі.

Чому таке відбувається і як діяти чернівчанам у таких випадках – розпитуємо начальника відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області Надію Кутиніну.

– Споживачам повинні віддавати решту за здійснені покупки у повному обсязі, до копійки. Адже у нас зараз не скасовано ні копійку, ні дві, ні п’ять. Інакше, це називається «прямий обман споживачів». І за це відповідальність цілком лежить на суб’єкті господарювання, який проводить реалізацію товарів, робіт, послуг. Він зобов’язаний цілком забезпечити розмінною монетою своїх працівників, щоб вони завжди мали чим видати здачу, – пояснює Н. Кутиніна.

У таксі за поїздку вимагали оплату без решти

– Ось нещодавно до нас надійшла скарга на службу таксі, – додає пані Надія, – бо в таксиста не було здачі. У пасажира була при собі одна купюра номіналом 200 гривень. Поїздка обійшлася у понад 60 гривень. І коли дійшло до розрахунків із надання послуг таксі, то водій почав кричати, мовляв, «як це ви сідаєте в таксі і у вас немає точної суми грошей, що, не знаєте, скільки коштує проїзд?». Пасажир відповів: «Коли замовляв таксі, мене ніхто не попередив про точну суму і тим паче, щоб мати при собі розмінні купюри».

«Споживачам повинні віддавати решту за здійснені покупки у повному обсязі, до копійки»

Надія Кутиніна

За словами Н. Кутиніної, жодні умови не повинні висувати клієнтам надавачі послуг, чи реалізатори товарів, робіт.

– Це все одно, що заходьте в магазин з дрібними монетами, – уточнює начальниця. – Тож ми роз’яснили споживачу його права, що він цілком правий, а таксист – ні. Ми допомогли йому написати заяву і він звернувся до суб’єкта господарювання, який надає послуги таксі. Я думаю, що це питання вирішено, тому що він до нас не повернувся.

Викликайте поліцію

– Загалом у таких випадках, коли цілком не видають решту чи це в стаціонарному магазині, чи в закладах громадського харчування тощо, то слід вимагати Книгу відгуків і пропозицій, записувати скаргу там. Потім звертатися з письмовою заявою до суб’єкта господарювання, – радить Н. Кутиніна. – Якщо це не дало результатів, то звертайтеся з письмовою заявою до нас, на вул. Степана Бандери, 6. Але при цьому треба знати ПІБ та ідентифікаційний код підприємця і точну адресу. Це можна дізнатися в кутку споживача, в свідоцтві про державну реєстрацію містяться всі ці дані. Якщо неможливо з’ясувати, хто ж там торгує, бо немає жодних документів, а чеків не видають, бо це не передбачено законодавством, тоді ми радимо викликати поліцію і встановлювати особу, яка порушує права споживача. І коли все з’ясують – звертайтеся до нас і за цим фактом здійснимо перевірку та застосуємо адміністративні штрафи.



Джерело: https://pogliad.ua/news/money/u-cherniveckih-magazinah-na-kasi-ne-dayut-reshtu-ne-mayut-kopiyok-356065
62


Новини по темі:



avatar